

یک روز پس از آن که ایلان ماسک، مدیرعامل میلیاردر تسلا، خرید 44 میلیارد دلاری پلت فرم رسانه های اجتماعی را نهایی کرد، جنرال موتورز به طور موقت تبلیغات پولی در توییتر را به حالت تعلیق درآورد.
CNBC اولین کسی بود که تصمیم جنرال موتورز را گزارش کرد. TechCrunch تصمیم این خودروساز آمریکایی را تایید کرد.
این شرکت در بیانیه ای که به TechCrunch ارسال شده است، گفت: «ما در حال تعامل با توییتر هستیم تا مسیر پلتفرم تحت مالکیت جدید آنها را درک کنیم. همانطور که روال عادی برخورد با یک تغییر قابل توجه در بستر رسانه ای است، ما به طور موقت تبلیغات پولی خود را متوقف کرده ایم. تعامل خدمات مشتری ما در توییتر ادامه خواهد داشت.”
مشخص نیست که چند درصد از کل بودجه تبلیغاتی جنرال موتورز برای توییتر در نظر گرفته شده است.
بیشتر، اگر نه همه، خودروسازان در توییتر حضور دارند. اگرچه همه تبلیغات پولی را انتخاب نمی کنند.
فورد، جنرال موتورز، استلانتیس، پورشه، فولکسواگن و ولوو تنها تعدادی از خودروسازان شناختهشده در کنار شرکتهای جدیدتری مانند ریویان هستند که حسابهای رسانههای اجتماعی روی پلتفرم دارند. فیسکر هنوز در توییتر است، حتی پس از اینکه هنریک فیسکر، بنیانگذار و مدیر عامل آن، حساب شخصی خود را در ماه آوریل پس از اعلام قرارداد ماسک و توییتر حذف کرد.
ماسک در اوایل این هفته با یادداشتی که در حساب کاربری شخصی خود در توییتر در مورد رویکرد برنامه ریزی شده خود برای اداره پلت فرم رسانه های اجتماعی منتشر کرد، سعی کرد ترس تبلیغ کنندگان را فرو نشاند.
ماسک نوشت: گمانهزنیهای زیادی در مورد اینکه چرا توییتر را خریدم و نظر من در مورد این تبلیغ وجود دارد. “بیشتر این اشتباه است.” او در ادامه نوشت که معتقد است توییتر پتانسیل تبدیل شدن به یک “میدان شهر دیجیتالی مشترک” را دارد و این پلتفرم نمی تواند “منظره جهنمی رایگان برای همه” باشد.
وعدههای ماسک ممکن است برای جنرال موتورز کافی نباشد زیرا به دنبال رقابت و حتی پیشی گرفتن از تسلا در فروش خودروهای برقی است.