
طبق گزارشها، توییتر انتشار پرچمهای تأیید فالوور را به تاخیر میاندازد زیرا این شبکه اجتماعی تلاش میکند از تأثیر احتمالی بر انتخابات میاندورهای روز سهشنبه جلوگیری کند.
شرکت رسانههای اجتماعی متعلق به ایلان ماسک قصد داشت تا روز دوشنبه نسخه جدیدی از سرویس اشتراک خود، Twitter Blue را راهاندازی کند. طبق یادداشت بهروزرسانی اپلیکیشن، این شرکت آزمایش ویژگیهای جدید را از روز شنبه آغاز کرد.
توییتر بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.
اقدام گزارش شده برای به تعویق انداختن انتشار نشانهای راستیآزمایی درست چند روز قبل از انتخابات میاندورهای ایالات متحده صورت میگیرد که در 8 نوامبر (8 نوامبر) رایگیری بسته میشود. نیویورک تایمز گزارش داد که این اقدام با هدف محدود کردن پیامدهای احتمالی کاربران تأیید شده که جعل هویت شخصیتهای سیاسی یا سایر دولتها، مانند رئیس جمهور بایدن، یا رسانههای خبری ادعا میکنند نتایج نادرستی که میتواند دیگران را از رای دادن منصرف کند، انجام شده است.
جن ایسترلی، مدیر CISA، آژانس دولتی ایالات متحده که مسئول نظارت بر امنیت انتخابات و حفاظت از زیرساخت های رای است، هفته گذشته گفت که آژانس “هیچ اطلاعات موثق یا خاصی در رابطه با اقدامات مختل یا سازش پیدا نکرده است”، اما در مورد خطرات موجود از طریق هشدار داد. کمپین های اطلاعات نادرست توسط بازیگران خارجی با هدف تضعیف اعتماد به سیستم انتخاباتی انجام می شود.
کارشناسان امنیتی مانند کریس کربس، مدیر سابق CISA که توسط پرزیدنت ترامپ به دلیل رد اتهامات دروغین تقلب در انتخابات اخراج شد. هشدار داد قوانین راستیآزمایی جدید توییتر پیش از انتخابات میاندورهای «خطر بزرگی» است.
در زمان نگارش این مقاله، چندین کاربر تایید شده با وجود خطر تعلیق حسابهایشان به دلیل جعل هویت، جعل هویت الون ماسک، مالک جدید توییتر بودند.
توییتر آبی به روز شده، که در ایالات متحده 7.99 دلار در ماه هزینه دارد، شامل طیف وسیعی از ویژگی های جدید، از جمله یک علامت آبی جذاب برای هر کسی که مشترک می شود، و همچنین کاهش تعداد تبلیغات نشان داده شده به آنها در پلت فرم است.
ماسک قصد دارد این سرویس اشتراک را به منبع اصلی درآمد برای توییتر تبدیل کند که ماه گذشته آن را به مبلغ 44 میلیارد دلار خریداری کرد. ماسک این خرید را با 13 میلیارد دلار از بانک ها تامین کرد و باید بیش از 1 میلیارد دلار در سال به عنوان سود پرداخت کند.
این شرکت در اوایل این هفته کاهش هزینه ها را آغاز کرد و تقریباً نیمی از نیروی کار خود یا حدود 3700 شغل را کاهش داد.
در یک سری توییت در اوایل این هفته، ماسک گفت که توییتر آبی اصلاحشده شرکت میتواند درآمد تبلیغاتی را که YouTube به سازندگان ارائه میدهد شکست دهد و همچنین در حال کار بر روی اصلاح عملکرد جستجوی توییتر است.
او گفت که توییتر همچنین به زودی به کاربران اجازه می دهد متن طولانی را به توییت ها ضمیمه کنند. توییتر قصد دارد توییتر آبی اصلاح شده را در ماه های آینده برای مشترکین بسیاری از بازارها عرضه کند. ماسک در توییتی گفت که امیدوار است توییتر آبی «در کمتر از یک ماه» برای کاربران هندی در دسترس قرار گیرد.