
اکنون میدانند که یکی از اولین چیزهایی که ایلان ماسک پس از تصاحب توییتر روی آن متمرکز شد، اصلاح برنامه آبی توییتر بود. در حالی که توجه زیادی به یک ویژگی تأیید بالقوه برای گنجاندن در برنامه پولی شده است، طبق ایمیلی که از یکی از شرکا به دست آمده است، شرکت در حال حذف برخی از ویژگیهای موجود مانند مشارکت با ناشران است.
به گفته 9to5Mac، که یکی از شرکای این برنامه است، این شرکت در 31 اکتبر ایمیلی را به همه ناشران ارسال کرد و به آنها اطلاع داد که همکاری با Twitter Blue در حال پایان است. این برنامه به کاربران پولی اجازه میدهد مقالات بدون آگهی را در نشریات شرکتکننده مشاهده کنند و شبکه اجتماعی مبلغی معادل درآمد تبلیغاتی را که از یک نمایش به دست میآید به ناشران پرداخت میکند. بیش از 350 ناشر از جمله واشنگتن پست، لس آنجلس تایمز، رویترز و آتلانتیک داشت.
«در هفتههای آینده، بهروزرسانی توییتر بلو را ارائه خواهیم کرد. در جریان این کار، ما تصمیم گرفتهایم که ارائه مقالات بدون آگهی را متوقف کنیم، تا پایان کسبوکار امروز، 31 اکتبر 2022 به پایان برسد. این تصمیم دشوار به ما امکان میدهد منابع خود را روی افزودن ارزش اضافی به اعضای خود متمرکز کنیم. انتظار داشته باشید که به زودی از ما بیشتر بشنوید،” در ایمیل آمده است.
«از فردا نشان دادن برچسب «ناشر آبی توییتر» در تمام توییتهای حاوی مقالات شما را متوقف میکنیم. وقتی افرادی در توییتر به مقالات دارایی شما دسترسی پیدا می کنند، دیگر توکن آبی توییتر ارسال نمی کنیم. این از بارگیری تجربه بدون آگهی در سایت شما جلوگیری می کند.”
در حال حاضر، برخی از کاربران ممکن است همچنان برچسبهایی را به همراه این مقاله ببینند، اما توییتر به تدریج نمایش آنها را متوقف خواهد کرد. در همین حال، به ناشران اطلاع داده شد که می توانند هر کد آبی توییتر را از وب سایت خود حذف کنند و به آنها گفته شد که فقط تا پایان نوامبر به پورتال Twitter Blue Publisher دسترسی خواهند داشت. همه پرداختها تا زمانی که برنامه که ایمیل آن را “آزمایش” توصیف میکند، طبق برنامه عادی خود ادامه مییابد.

اعتبار تصویر: TechCrunch
توییتر بلافاصله در مورد توسعه اظهار نظر نکرد.
خاموش کردن این ویژگی نه تنها ناگهانی است، بلکه سرمایهگذاری توییتر برای تجربه خواندن بدون آگهی را نیز هدر میدهد. این شرکت در ماه مه 2021 سرویس خبرخوان Scroll را با هدف تبدیل آن به بخشی از پیشنهاد اشتراک خود خریداری کرد. بعداً در پاییز گذشته Scroll را خاموش کرد زیرا ویژگی سرویس را به Twitter Blue منتقل کرد.
این سرویس ممکن است سودآور نبوده باشد، زیرا بخشی از درآمد اشتراک را برای حمایت از ناشرانی که خوانندگان با آنها در ارتباط بودند، هدایت میکرد. این میتواند امتیاز توییتر را برای اشتراکی که به تنهایی خوب نیست، کاهش دهد. بر اساس دادههای جدید ارائهدهنده اطلاعات اپلیکیشن Sensor Tower، اپلیکیشن توییتر از سال تا به امروز تنها ۶.۴ میلیون دلار خرج کاربران داشته است و Blue بیشترین خرید درون برنامهای است. با توجه به اینکه اشتراک از سال گذشته در دسترس بوده است و توییتر حدود 238 میلیون کاربر فعال روزانه قابل کسب درآمد دارد، این چندان زیاد نیست.
Twitter Blue در حال حاضر در ایالات متحده، کانادا، استرالیا و نیوزلند در دسترس است. علاوه بر اخبار بدون آگهی، ویژگیهایی مانند دکمهای برای ویرایش توییتها در 30 دقیقه، پوشه نشانکها، نمادها و پیمایش سفارشی و دسترسی زودهنگام به ویژگیهای آزمایشی را ارائه میکند.
گزارش ها حاکی از آن است که ماسک می تواند توییتر آبی جدید را 20 دلار در ماه قیمت گذاری کند، اما در پاسخ به نویسنده، استفان کینگ، او 8 دلار در ماه پیشنهاد داد. واضح است که هنوز تصمیمی در مورد قیمت گذاری وجود ندارد.
بر اساس گزارش CNBC، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس زمانبندی بسیار تهاجمی را برای بهروزرسانی آبی توییتر تعیین کرده است، به طوری که برخی از کارمندان باید در شیفتهای ۱۲ ساعته کار کنند.
گزارش تکمیلی: سارا پرز