
توییتر تیک آبی معروف را به نمادی تبدیل می کند که به این معنی است که شما به جای تیکی که شخصیت های عمومی را شناسایی می کند، 8 دلار به ایلان ماسک پرداخت کرده اید. اما مطمئناً، اگر کسی با 8 دلار اضافی و یک نفس شکننده قابل تأیید باشد، آن توکن بی معنی می شود و راه را برای ترول ها برای جعل کردن هموار می کند. مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس این موضوع را از نزدیک آموخته است، بنابراین توییتر یک نشان «رسمی» را معرفی میکند، شکلی جداگانه برای تأیید کاربر از چک آبی.
همه حسابهای از پیش تأیید شده برچسب «رسمی» را دریافت نمیکنند و این برچسب برای خرید در دسترس نیست.» توضیح مدیر محصول استر کرافورد در توییتی. حسابهایی که آن را دریافت خواهند کرد شامل حسابهای دولتی، شرکتهای تجاری، شرکای تجاری، رسانههای بزرگ، ناشران و برخی از شخصیتهای عمومی است.
نشان رسمی به نظر می رسد که اساساً نشان دهنده همان چیزی است که چک های آبی قبلاً نشان داده می شد. . . که نباید برای بیش از 200 میلیون موجود عادت که هر روز وارد اپلیکیشن پرنده می شوند، گیج کننده باشد.
کرافورد: «تویتر آبی جدید شامل تأیید هویت نمیشود – این یک اشتراک غیررایگان است که علامت آبی و دسترسی به ویژگیهای انتخابی را ارائه میکند». ادامه داد در یک تاپیک توییتری ما به آزمایش روشهایی برای تمایز انواع حسابها ادامه خواهیم داد.»
پژوهشگر کاربردی نیما اوجی متوجه شد این ویژگی کمتر از یک هفته است که در حال توسعه است، زیرا آنچه از کارکنان توییتر باقی مانده است در تلاش برای رسیدن به ضرب الاجل های فوری هستند.
توییتر ابتدا قصد داشت سیستم جدید خود را که هر کسی میتواند چک آبی بخرد، در روز دوشنبه راهاندازی کند. اما راه اندازی تا انتخابات میان دوره ای آمریکا در روز سه شنبه در تلاش برای جلوگیری از سوء استفاده به تعویق افتاد. بنا بر گزارشها، هدف از این اقدام محدود کردن پیامدهای احتمالی کاربران تأیید شده است که جعل هویت شخصیتهای سیاسی یا رسانههای خبری ادعا میکنند نتایج نادرستی که میتواند دیگران را از رأی دادن منصرف کند.
این نام “رسمی” سعی می کند از انتشار این نوع اطلاعات نادرست عمدی جلوگیری کند، اما این یک دستور جدی برای آموزش بیش از 200 میلیون کاربر روزانه در مورد ویژگی جدیدی است که اساساً نحوه شناسایی و مصرف اخبار را در پلتفرمی که می توانند تغییر می دهد. بیش از یک دهه است که مورد استفاده قرار گرفته اند. با این حال، جوئل راث، رئیس ایمنی و یکپارچگی توییتر، گفت که علیرغم اخراجهای گسترده این شرکت، «قابلیتهای اصلی اعتدال همچنان پابرجاست».