

توییتر روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد ممنوعیت تبلیغات سیاسی را در “هفته های آینده” لغو کند. این شرکت ابتدا این ممنوعیت را در سال 2019 اعمال کرد. در آن زمان، این شرکت اعلام کرد که “دسترسی به پیام های سیاسی را باید به دست آورد، نه خرید.” توییتر مسیر متفاوتی را نسبت به سایر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام ترسیم کرد که تبلیغات سیاسی را مجاز می کردند.
اعلام این شبکه اجتماعی در زمانی است که تبلیغکنندگان در حال عقبنشینی از هزینههای این پلتفرم هستند. در ماه نوامبر، ایلان ماسک، مالک این شرکت، «گروههای فعال» را متهم کرد که به تبلیغکنندگان فشار میآورند تا تبلیغات در توییتر را متوقف کنند. ماسک همچنین با اپل اختلاف داشت، زیرا این شرکت برای مدت کوتاهی تبلیغات را در این پلتفرم تعلیق کرد و سازنده آیفون را به نفرت از “آزادی بیان در آمریکا” متهم کرد.
علاوه بر این، توییتر گفت که هنجارهای خود را برای تبلیغات مبتنی بر علت – تبلیغات مرتبط با موضوعاتی مانند برابری اجتماعی و تغییرات محیطی – در ایالات متحده کاهش می دهد. این شرکت در واقع شرایطی را که در حال تغییر است توضیح نداد، اما به آن اشاره کرد در صفحه خط مشی تبلیغات شما که تبلیغات مبتنی بر علت باید دارای محدودیت جغرافیایی باشد.
در این بیانیه آمده است: «تبلیغکنندگانی که تبلیغات مبتنی بر علت فقط در ایالات متحده هدف قرار میگیرند، از محدودیتهای فوق مستثنی هستند.
از نظر تاریخی، توییتر تبلیغات مبتنی بر علت را به شرطی مجاز میداند که تبلیغکنندگان نتوانند فیلترهای هدفگیری خاصی را برای آن کمپینها اعمال کنند. اما تیم مدیریت ماسک آماده تغییر آن است. توییتر در رابطه با داشتن نردههایی در اطراف این نوع تبلیغات گفت که «ابتدا اطمینان حاصل میکند که رویکرد ما برای بررسی و تأیید محتوا از مردم محافظت میکند».
یکی از اولویت های ماسک پس از تصاحب توییتر، افزایش درآمد این شرکت است. در حالی که یک سرویس اشتراک گرانتر به نام Twitter Blue را راهاندازی کرده است که ماهانه 8 دلار هزینه دارد، این شرکت هنوز هم باید به شدت به درآمد تبلیغات متکی باشد. گزارشها حاکی از آن است که از زمانی که مالکیت توییتر توسط مدیرعامل تسلا آغاز شد، بسیاری از تبلیغکنندگان برتر این پلتفرم را ترک کردند و شرکت پیشبینی درآمد داخلی خود را کاهش داد.
در حالی که ایالات متحده برای انتخابات سال 2024 آماده می شود، نهادهای سیاسی تمام پولی را که در توان دارند صرف می کنند تا رأی دهندگان را به نفع خود سوق دهند. مشخص نیست که آیا توییتر با مجاز کردن تبلیغات سیاسی درآمد زیادی کسب خواهد کرد یا خیر. در سال 2019، ند سگال، مدیر مالی وقت توییتر، گفت که تبلیغات سیاسی در طول انتخابات میان دوره ای 2018 ایالات متحده در مجموع 3 میلیون دلار بوده است.
مانند اعلامیههای خطمشی قبلی تحت رهبری ماسک، این تغییر از نظر جزئیات بسیار کم است و به سختی هیچ جزئیاتی در مورد نحوه شکلگیری تبلیغات و اطلاعات نادرست مرتبط در توییتر وجود دارد. ماسک پیش از این نیز قول داده بود که نظرسنجی انجام دهد ایجاد تغییرات عمده در سیاستاما قبل از لغو ممنوعیت تبلیغات سیاسی چنین نظرسنجی وجود نداشت.
می توانید با این خبرنگار در سیگنال و واتس اپ به شماره 8403-816-951-91 +91 یا [email protected] از طریق ایمیل تماس بگیرید.