

برنامه راستیآزمایی توئیتر با منبع جمعی، یادداشتهای اجتماعی، اکنون برای مشارکتکنندگان در بریتانیا، ایرلند، استرالیا و نیوزلند باز است. توییتر در آخر هفته اعلام کرد که با اضافه کردن افراد جدید به برنامه، پایگاه شرکتکنندگان خود را 10 درصد در هفته افزایش میدهد. این شرکت رسانه های اجتماعی همچنین قول داده است که افراد دیگر کشورها را نیز شامل شود.
یادداشتهای انجمن به کاربران اجازه میدهند تا از طریق پیوندها و گزارشها، زمینه بیشتری را به توییتها اضافه کنند. این برنامه به طور گسترده برای رفع یا تصحیح ادعاهای مطرح شده در توییت های محبوب استفاده می شود.
توییتر برنامه بررسی واقعیت اجتماعی را سال گذشته در ایالات متحده تحت عنوان Birdwatching معرفی کرد. در ماه سپتامبر، توییتر شروع به اضافه کردن مشارکت کنندگان بیشتری درست قبل از انتخابات میان دوره ای ایالات متحده کرد. یک ماه بعد، او یادداشتهای اضافه شده توسط مشارکتکنندگان را برای همه کاربران در ایالات متحده قابل مشاهده کرد.
پس از اینکه ایلان ماسک مدیریت توییتر را به دست گرفت، علی رغم رئیس سابق توییتر، جک دورسی، نام «پرندهساعت» را به «یادداشتهای اجتماعی» تغییر داد. فكر كردن این “خسته کننده ترین نام فیس بوک است.” ماسک معتقد بود که این پروژه “یک تغییر دهنده بازی برای بهبود دقت در توییتر است.”
در ماه دسامبر، این شبکه اجتماعی اعلام کرد که یادداشت های جامعه را برای مردم سراسر جهان قابل مشاهده می کند. با این حال، این کمک از سوی کاربران مستقر در خارج از ایالات متحده است. با آخرین اعلامیه، این شرکت در حال تغییر آن است. اگر شخصی بخواهد به برنامه ملحق شود، توییتر از او می خواهد که یک شماره تلفن تایید شده و یک حساب کاربری شش ماهه داشته باشد.
با این حال، یکی از الزاماتی که به نظر می رسد مردم را ناامید می کند “ارائه دهنده شبکه مورد اعتماد” است. بسیاری شکایت داشتند که شبکه آنها شرایط لازم را برآورده نمی کند و توییتر لیستی از اپراتورهای مورد اعتماد ندارد. این احتمال وجود دارد که این شرکت اپراتورهایی را که حسابهای اسپم را از طریق احراز هویت مبتنی بر پیامک تسهیل کردهاند، فیلتر میکند. اما در این مورد، به شفافیت در مورد فرآیند و همکاری با ارائه دهندگان شبکه برای جلوگیری از هرزنامه نیاز دارد.
هفته گذشته نیز شروع به نمایش این یادداشتها در زیر توییتهای نقلشده در اپلیکیشن iOS و وب کرد.
طی چند ماه گذشته، توییتر همچنین تغییرات زیادی را در الگوریتم یادداشتهای جامعه خود اعمال کرده است، از جمله تغییر قابلیت مشاهده یادداشتهای با کیفیت پایین و گسترش نوع یادداشت برای مشارکت کنندگانو تثبیت ارزیابی تاثیر مشارکت ها.
از زمان تصاحب ماسک، توییتر هزاران شغل تمام وقت و قراردادی – از جمله افرادی که در زمینه اعتماد، ایمنی و تعدیل محتوا کار میکنند، کاهش داده است. این موضوع بر توانایی شبکه اجتماعی برای فیلتر کردن محتوای مضر و به نوبه خود نگه داشتن تبلیغکنندگانی که هزینههای بالایی دارند روی پلتفرم تأثیر میگذارد. بنابراین تعجب آور نیست که ببینیم این شرکت برای این برنامه فشار می آورد، که بار بررسی واقعیت را بر دوش مصرف کنندگان می گذارد.