
“اگر مشتریان شما محصول شما را دوست نداشته باشند، هیچ تعداد فروشنده یا مهندس نمی توانند شما را در دراز مدت نجات دهند.”

زمانی که بنیانگذاران هستند اخراج کارکنان و کاهش هزینهها برای مواجهه با رکود، ممکن است زمان عجیبی به نظر برسد که به استارتآپها بگوییم که محصولات خود را مانند همیشه جدی بگیرند. در دوران رکود، آیا مصرف کنندگان واقعاً به کاربردی بودن محصول اهمیت می دهند؟ بله، Mighty Capital میگوید که مجموعهای از شرکتهایی مانند Airbnb و Amplitude را شامل میشود.
شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر مستقر در سانفرانسیسکو نتیجه نهایی دارد: بهترین محصول برنده است. و تغییر شرایط کلان آن را باطل نمی کند. برعکس، موسس و شریک مدیریت میتی کپیتال، اس سی مواتی، به TechCrunch گفت که “شاید اکنون بیشتر از همیشه مرتبط باشد.”
اس سی مواتی یکی از مدیران سابق فیس بوک است که علاقه زیادی به محصولات همه چیز دارد. علاوه بر نقش خود در Mighty Capital، او همچنین بنیانگذار و مدیر عامل Products That Count است، شبکه ای عظیم از مدیران محصول که مزایای رشد مبتنی بر محصول را ترویج می کنند.
رشد محصول در شرایط رکود منطقی است: اگر خود محصول کارهای سنگین را انجام دهد، به این معنی است که بالقوه هزینه کمتری برای فروش و بازاریابی دارد. این امر باعث میشود شرکتهای موفق محصول محور رشد سریع و سودآوری بیشتری داشته باشند، چیزی که سرمایهگذاران در حال حاضر عاشق شنیدن آن هستند.
با این حال یک نکته وجود دارد: شما نمی توانید بدون یک محصول عالی محصول را هدایت کنید. با این حال، کارآفرینان بهطور قابلتوجهی نگران انجام نوع سرمایهگذاری هستند که این سرمایهگذاری به آن نیاز دارد، زمانی که نرخ سوختگی آنها را در شب بیدار نگه میدارد.
برای اینکه بفهمیم SC Moatti در مورد معمای محصول در مقابل هزینه چگونه فکر می کند، از او مجموعه ای از سوالاتی پرسیدیم که ممکن است بنیانگذاران در صورت در نظر گرفتن جهش محصول داشته باشند. پاسخهای او در زیر آمده است که برای طولانیتر شدن و وضوح ویرایش شده است.