
یکی از مدیران ارشد اجرایی در ایمیلی که روز پنجشنبه توسط TechCrunch مشاهده شد، به کارمندان گفت که Udaan هند 120 میلیون دلار اسکناس و بدهی قابل تبدیل به رهبری سهامداران و دارندگان اوراق قرضه جمع آوری کرده است، زیرا این استارتاپ تجارت الکترونیک تجارت به تجارت برای آماده شدن برای بازارهای عمومی در 12-18 ماهگی
آدیتیا پانده، مدیر مالی اودان، روز پنجشنبه در ایمیلی نوشت: بودجه جدید کل بودجه استارتاپ را در اسکناس های قابل تبدیل و بدهی در چهار فصل گذشته به بیش از 350 میلیون دلار می رساند. او گفت که این دورهای تامین مالی “یکی از بزرگترین جمع آوری منابع مالی سازمان یافته در کشور” است.
پاند نوشت: استارتآپ مستقر در بنگلور، که به بازرگانان کمک میکند موجودی و سرمایه در گردش را تضمین کنند، اقتصاد واحد خود را تا حدود 1000 bps با بهبودهای به همان اندازه در حاشیه سود ناخالص و هزینههای عملیاتی بهبود بخشیده است. سفر طراحی کسب و کار مناسب و اقتصاد واحد به کاهش 60%+ سوختگی تبدیل شده است. تمرکز مستمر بر تفکر مشتری اول و ابتکارات برای تقویت ارزش پیشنهادی ما برای آنها منجر به افزایش نرخ خریدار تکراری ماهانه 500+bps طی 2 سه ماهه گذشته شده است.”
سخنگوی Udaan ایمیل را تایید کرد اما از اظهار نظر خودداری کرد.
«علیرغم چالشهای تأمین مالی که اکوسیستم بزرگتر استارتآپ با آن مواجه است، این جذب سرمایه نشاندهنده اعتماد سرمایهگذاران به مدل کسبوکار ما و تأیید آنها از سفر به اقتصاد واحد است، که ناشی از پیشرفت بزرگ در تکامل مدل کسبوکار ما و کارایی هزینه است که در گذشته شروع کردیم. سال» نوشت.
این مراحل نه تنها به ما در دستیابی به پس انداز مثبت در هر واحد در سه ماهه گذشته کمک کرد، بلکه کارایی سیستم را با مزایای هزینه زیادی بهبود بخشید، که کلید ایجاد یک تجارت پایدار و آمادگی بازار عمومی در 12 تا 18 ماه است.
بیشتر بازار B2B در هند سازماندهی نشده است. این بدان معناست که امروزه خردهفروشان در کشور باید به شهرهای دیگر سفر کنند – جایی که همه نمایندگیهای اصلی در آنجا فعالیت میکنند – تا موجودی خود را ذخیره کنند. این خرده فروشان اهرم مذاکره زیادی ندارند، بنابراین برای یافتن بهترین ارزش برای پول و دسترسی به کاتالوگ بزرگتر تلاش می کنند.
Udaan – که توسط مدیران سابق Flipkart Sujeet Kumar، Vaibhav Gupta و Amod Malviya تأسیس شده است – این مشکل را با اتصال خرده فروشان کوچک با عمده فروشان و بازرگانان حل می کند. این استارتآپ امروز به بیش از 3 میلیون خردهفروش و شرکتهای کوچک و متوسط خدمت میکند و با هزاران برند از جمله کوکاکولا، پپسی کو، بوت لایف استایل، میکرومکس، اچپی، الجی، ITC، HUL و P&G قرارداد امضا کرده است. زنجیره تامین و عملیات لجستیک تحویل روزانه آن بیش از 1000 شهر و 12000 کد پستی را در بر می گیرد.
جدا از موضوع موجودی، Udaan همچنین به تجار برای تامین سرمایه در گردش کمک می کند. کسبوکارهای کوچک، بهویژه فروشگاههای خانگی، برای خرید دسته بعدی خود به پول نقدی که از فروش موجودی موجود خود به دست میآورند متکی هستند. از آنجایی که Udaan میتواند تعامل بازرگانان مختلف را در پلتفرم ببیند، میتواند تعیین کند که میتواند با خیال راحت سرمایه در گردش را برای چه کسانی فراهم کند.
Udaan، که شرکای Lightspeed India و GGV Capital را از جمله حامیان خود میداند، سال گذشته گوپتا را به عنوان مدیرعامل خود منصوب کرد. قبل از این انتقال، اودان مدیر عاملی نداشت. ارزش این استارتاپ در اوایل سال گذشته در دور مالی 3.1 میلیارد دلار بود.
«در طول چند سال گذشته، ما گامهای مختلفی را در جهت ساختن عدن بهعنوان نهادی در سطح جهانی برداشتهایم که بیش از عمر ما دوام خواهد آورد. ما سرمایه گذاری های قابل توجهی را برای ایجاد یک کسب و کار مبتنی بر فناوری قوی و پایدار انجام داده ایم، تا محصولات مقرون به صرفه و با کیفیت، خدمات بهتر و تجربه برتر را به شرکای تجاری خود ارائه دهیم. ما در چند سال گذشته پیشرفت چشمگیری در سفر داشتهایم و بدون تلاشهای تک تک ما امکانپذیر نبود.»
جذب سرمایه از طریق اسکناسهای قابل تبدیل و از طریق ابزارهای بدهی امسال در هند افزایش یافته است، زیرا بنیانگذاران استارتآپ نسبت به کاهش سهام خود محتاط هستند – یا از ارزشگذاری پیشنهادی ناراضی هستند.