
در سال 2020، من توضیح دادم که چگونه استارتآپ بریتانیایی Yardlink – که شرکتهای ساختمانی را قادر میسازد تجهیزات حیاتی را سریعتر از شرکتهای اجاره تجهیزات معمولی دریافت کنند – دور Seed خود را افزایش داده است. در اصل، این معرفی یک رویکرد بازار دیجیتال به یک صنعت معمولی بود که توسط یک بازار استخدامی کند و متمرکز محدود شده بود.
دو سال بعد، Yardlink با سرمایه 17.5 میلیون دلاری سری A به رهبری Beringea، با مشارکت Amplifier و سرمایه گذاران موجود Speedinvest و FJ Labs بازگشت.
از ریشه های اجاره ای خود، این شرکت اکنون به یک پلت فرم مدیریت زنجیره تامین خدمات کامل رسیده است، به این معنی که پیمانکاران به تامین کنندگان ابزار، تجهیزات، مواد فله، سوخت، مدیریت زباله و خدمات و مواد بیشتر دسترسی پیدا می کنند. همه چیز را می توان از طریق پلتفرم خریداری، رزرو و پرداخت کرد.
به عنوان مدیرعامل YardLink، Neeral Shah در بیانیه ای گفت: «ساخت و ساز یکی از کم دیجیتال ترین صنایع است که بیش از 95 درصد از معاملات زنجیره تامین هنوز از طریق تلفن، ایمیل، قلم و کاغذ انجام می شود… YardLink مشتریان ساخت و ساز را با زنجیره تامین آنها در ارتباط می دهد. یک پلت فرم دیجیتال واحد.”
ماریا واگنر، شریک Beringea، در اظهار نظر خود افزود: “YardLink این پتانسیل را دارد که خود را به عنوان بازاری برای مصالح ساختمانی معرفی کند.”
این شرکت همچنین از طریق ایمیل به من گفت که موقعیت زنجیره تامین آن به به حداقل رساندن ردپای کربن پروژههای ساختمانی کمک میکند.
شاه سالها بود که تأمین مالی تجاری برای خرید ساختوساز ارائه میکرد، اما با شکافی در بازار مواجه شد و YardLink را در سال 2018 راهاندازی کرد. اکنون ادعا میکند که بیش از 3000 مشتری دارد.