منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • این استارت‌آپ اتاق‌های یدکی بیمارستان‌های جنوب شرقی آسیا را به اقتصاد اشتراک‌گذاری تبدیل می‌کند • TechCrunch

این استارت‌آپ اتاق‌های یدکی بیمارستان‌های جنوب شرقی آسیا را به اقتصاد اشتراک‌گذاری تبدیل می‌کند • TechCrunch

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
این استارت‌آپ اتاق‌های یدکی بیمارستان‌های جنوب شرقی آسیا را به اقتصاد اشتراک‌گذاری تبدیل می‌کند • TechCrunch

Uber و Airbnb مدتهاست نمادهای اقتصاد اشتراک گذاری بوده اند. در سایر حوزه‌های جامعه، کارآفرینان نیز در تلاش هستند تا با دارایی‌ها و خدمات بلااستفاده پاسخگوی تقاضا باشند. HD، یک استارت آپ مستقر در بانکوک، در حال استفاده از مدل اقتصادی در مراقبت های بهداشتی در جنوب شرقی آسیا است.

HD پلتفرمی را راه‌اندازی می‌کند که به سه طرف کمک می‌کند: جراحان در مطب خصوصی، بیمارانی که می‌خواهند عمل‌هایشان ارزان‌تر انجام شود و اتاق‌های جراحی موجود در بیمارستان‌ها. این مدل ممکن است برای مردم غرب کمی مخالف به نظر برسد، اما سیستم پزشکی آسیای جنوب شرقی بر اساس پویایی بسیار متفاوت بیمار-بیمارستان ساخته شده است.

Sheji Ho، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل HD، زمانی که جراحانی را در تایلند دید که در فیس بوک تبلیغ می کردند تا مشتریان خصوصی را جذب کنند، این ایده را به ذهنش خطور کرد. هو، که قبلاً یکی از بنیانگذاران ابزار تجارت الکترونیک آسیای جنوب شرقی aCommerce بود، اشاره کرد که عمل دوگانه برای پزشکان در آسیای جنوب شرقی “بسیار متداول” است.

او در مصاحبه‌ای می‌گوید: «آن‌ها با کار در بهترین بیمارستان‌ها گواهی می‌گیرند، اما دستمزد ضعیفی دریافت می‌کنند، بنابراین در بیمارستان‌های خصوصی هم کار می‌کنند، جایی که پول می‌گیرند».

در آسیای جنوب شرقی، مردم هنگامی که بیمار می شوند مستقیماً به بیمارستان می روند. هو معتقد است که مشکل بیمارستان های دولتی این است که صف های بسیار طولانی دارند، بنابراین پزشکان سعی می کنند بیماران را به موسسات خصوصی که در آن کار می کنند جذب کنند. “پزشکان [in the region] به نوعی بازاریاب های چند پلتفرمی هستند.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، چهل درصد از هزینه های مراقبت های بهداشتی در آسیای جنوب شرقی در سال 2018 از جیب مردم پرداخت شده است، در حالی که این رقم در اروپا 29.8 درصد و در قاره آمریکا 32.4 درصد است. بدون هیچ پلت فرم مرکزی شفافیت هزینه، بیماران اغلب هزینه بالایی می پردازند.

زمانی که همه‌گیری کووید-19 شیوع پیدا کرد، ناگهان بخش‌هایی از اتاق‌های جراحی خالی شد، زیرا تایلند، مقصد محبوب گردشگری پزشکی، بیماران بین‌المللی را از دست داد. هو اشاره کرد که با رونق ساخت و ساز بیمارستان در کشور قبل از همه گیری، عرضه بیش از حد تشدید شد، زیرا دولت روی جمعیت پیر و افزایش ارزش زمین سرمایه گذاری کرد.

هو می گوید: «به طور ارگانیک، بیمارستان ها می خواستند از سیستم عامل های ما استفاده کنند. و از آنجایی که HD مشتریان را به آنها می‌آورد، می‌تواند در مورد نرخ اتاق کمتر مذاکره کند. بیمارانی که جراحی هایی مانند تیروئید، هموروئید و جراحی های ارتوپدی را از طریق HD انجام می دهند، 15 تا 20 درصد کمتر از قیمت بازار پرداخت می کنند.

چرا برای همه این نیازها محل ملاقات فراهم نمی شود؟ در نتیجه، HD دو ماه پیش خدمات جراحی برچسب خصوصی HDcare خود را راه اندازی کرد. به گفته هو، این پلتفرم در حال حاضر بیش از 20 سالن عمل در تایلند و اندونزی دارد، با پتانسیل دسترسی به بیش از 1500 ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در حال حاضر در پلت فرم خود، و بیش از 40 نوع عملیات را در صف قرار داده است. برنامه افزایش خدمات به 200 عملیات سه ماهه تا سه ماهه چهارم 2023 است.

آمازون برای خدمات مراقبت های بهداشتی

پلت فرم جراحی HD افزوده جدیدی به تجارت تاسیس شده آن، بازار خدمات سرپایی است. این مدل در بازار عظیم مراقبت‌های بهداشتی در همسایه چین، جایی که JD.com، رقیب محلی علی‌بابا، عملیات تجارت الکترونیک مشابهی را اجرا می‌کند و خدمات مراقبت‌های بهداشتی شخص ثالث مانند واکسیناسیون، معاینه، جلسات تصویربرداری و جراحی‌های جزئی را می‌فروشد، موفق بوده است.

فقدان مراقبت های اولیه در جنوب شرقی آسیا به این معنی است که مردم یا باید از دوستان خود برای معرفی بپرسند یا قبل از یافتن پزشک و درمان مناسب چندین دور در بیمارستان ها بگردند.

این در تضاد با ایالات متحده است، جایی که 75 درصد از بزرگسالان از سال 2015 برای درمان بیماری های رایج، پزشک مراقبت های اولیه داشتند و فقط برای مراقبت های اورژانسی و تخصصی به بیمارستان ها ارجاع می شدند.

مانند Airbnb، HD شروع به پیاده‌سازی بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها با کار سخت زیادی کرد، مانند کمک به مشتریان برای تنظیم صفحات محصول خود. هو می گوید: «اما این خندق ما نیز هست. SaaS هنوز برای آسیای جنوب شرقی خیلی زود است.

HD تراکنش‌ها را کاهش می‌دهد و هزینه فهرست را از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی دریافت می‌کند، مشابه نحوه کسب درآمد از یک پلتفرم تجارت الکترونیکی معمولی. همچنین راه‌حل‌های بازاریابی مراقبت‌های بهداشتی را به ارائه‌دهندگان در پلتفرم خود ارائه می‌دهد، مشابه اینکه چگونه تبلیغات آمازون و تبلیغات Tmall به برندها اجازه می‌دهند تا دسترسی و اثربخشی خود را افزایش دهند.

مسئولیت اپراتورهای پلت فرم یک بحث مداوم در صنعت فناوری است و به نظر می رسد تجارتی که می تواند بر سلامت فردی تأثیر بگذارد این موضوع را پیچیده تر می کند. به عنوان یک پلتفرم بازار، HD به طور کلی با اختلافات سروکار ندارد. بنیانگذار می گوید، در فضای زیبایی، جایی که تجربه می تواند «ذهنی تر» باشد، HD رویکردی شبیه آمازون دارد که «بیماران را در اولویت قرار می دهد، به مشتریان بازپرداخت می کند و مستقیماً با تأمین کنندگان کار می کند.

“به طور کلی، HD جراحی های کم تهاجمی، کوتاه مدت و انتخابی را که دارای تنوع کم در نتیجه هستند، مانند جراحی تیروئید و هموروئید، علاوه بر روش های سرپایی، در اولویت قرار می دهد.”

از زمان تأسیس چهار سال پیش، HD به حدود 250000 بیمار خدمات ارائه کرده است. این شرکت شاهد رشد فروش 7 برابری در طول همه‌گیری بود و هدف آن حفظ نرخ رشد 2 تا 3 برابری خود در سال‌های پس از کووید است.

خوش بینی در رکود

در حالی که بیماری همه گیر بر اقتصاد جهانی تأثیر می گذارد، هو به سرمایه گذاری خود خوش بین است. هر زمان که یک رکود شروع شد، شاهد بودیم که برخی از کسب و کارها شروع به کار کردند. از مازاد عرضه استفاده کردند. گروپون بر روی عرضه مازاد رستوران سرمایه گذاری می کرد و برای Airbnb خانه های خالی بود.

بنابراین وقتی وارد رکود می‌شویم، فرصت‌های زیادی وجود دارد – بیمارستان‌ها در اتاق‌های اضافی نشسته‌اند. ما دو تا سه سال فرصت داریم تا این بخش از تجارت را به سرعت توسعه دهیم.”

علیرغم نشانه‌های تشویق‌کننده رشد، جمع‌آوری سرمایه HD شروعی دشوار داشته است. با فراگیر شدن همه‌گیری جهان، سرمایه‌گذاران به سمت استارت‌آپ‌های پزشکی از راه دور به عنوان یک راه‌حل استاندارد مراقبت‌های بهداشتی هجوم آوردند. هو با این فرض مخالف است.

بهداشت از راه دور در بازار غرب به خوبی کار می کند. در اصل شما با پزشک عمومی صحبت می کنید [general physician]شما یک نسخه می‌گیرید و به Walgreens می‌روید تا آنتی‌بادی‌های خود را دریافت کنید، که نیاز به نسخه دارند.»

اما در تایلند، اندونزی و ویتنام، می توانید این سطح از دارو را در داروخانه ها تهیه کنید [over the counter]از بین بردن نیاز به سلامت از راه دور.»

سرمایه گذاران اکنون با پتانسیل HD برای فعال کردن ارائه دهندگان پزشکی آفلاین با پلتفرم های دیجیتال به جای رقابت با آنها آشنا شده اند. این استارت‌آپ اخیراً دور سرمایه‌گذاری 6 میلیون دلاری از Parttech Partners، M Venture Partners، AC Ventures، iSeed و Orvel Ventures را بسته است. همچنین بخشی از یک دسته اخیر است که در برنامه شتابدهنده راه اندازی آسیای جنوب شرقی Google پذیرفته شده است.