
ایلان ماسک چشم انداز خود را برای برنامه توییتر برای ورود به بازار پرداخت طی جلسه ای زنده با تبلیغ کنندگان توییتر که در Twitter Spaces در روز چهارشنبه برگزار شد، شرح داد. مالک جدید توییتر پیشنهاد کرد که در آینده، کاربران میتوانند در این پلتفرم برای دیگران پول ارسال کنند، وجوه خود را به حسابهای بانکی تأیید شده برداشت کنند و بعداً شاید یک حساب بازار پول با بازده بالا به آنها پیشنهاد شود تا آنها را تشویق کند که پول خود را به توییتر.
اظهارات جدید پس از گزارش صبح امروز نیویورک تایمز، تایید کرد که توییتر هفته گذشته اسناد ثبت نامی را ارائه کرده است که به آن امکان می دهد پرداخت ها را پردازش کند. این گزارش به پرونده توئیتر در شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه داری (FinCEN) اشاره می کند و خاطرنشان می کند که یک تجارت قبل از اینکه بتواند انتقال پول، مبادله ارز یا چک نقدی انجام دهد باید ثبت نام کند.
در جلسه امروز، ماسک توضیح داد که چگونه تأیید پولی، که توییتر در حال حاضر با اشتراک جدید توییتر آبی خود و همچنین پشتیبانی از اکوسیستم سازنده، میتواند راه را برای یک سیستم پرداخت در پلتفرم خود هموار کند.
او تاکید کرد که در ابتدا توییتر برای پشتیبانی بهتر از ویدئو باید تغییرات اساسی در معماری فناوری خود ایجاد کند. اخیراً گزارش شده است که این شرکت در حال کار بر روی ویژگی “Paywalled Video” است که به سازندگان اجازه می دهد برای دسترسی به محتوای خود هزینه دریافت کنند. این نشان میدهد که توییتر ممکن است در حال حرکت به سمت فضایی باشد که بتواند مستقیمتر با ارائهدهندگان ویدئوهای رسانههای اجتماعی مختلف مانند TikTok، Instagram Reels، YouTube Shorts و دیگران رقابت کند. واشنگتن پست نمونههایی از این مفهوم را مشاهده کرد، که در آن یک توییت با یک ویدیو را میتوان با کمتر از 1 دلار باز کرد. او گفت که سازندگان ممکن است بتوانند از بین قیمتهای از پیش تعیین شده، مانند 1، 2، 5 یا 10 دلار، هنگام انتشار ویدیوهای دیوار پرداخت، یکی را انتخاب کنند.
در نتیجه، وقتی سازندگان شروع به کسب درآمد از محتوای خود کردند، موجودی نقدی داشتند.
ماسک همچنین خاطرنشان کرد که برنامه راستیآزمایی پولی توییتر به برنامه پرداخت او کمک میکند، زیرا هرکسی که در Twitter Blue مشترک شده بود قبلاً توسط «سیستم پرداخت متعارف» تأیید شده بود. این بدان معناست که مشترکین آبی توییتر باید با استفاده از کارت اعتباری یا بدهی ثبت نام کنند و پرداخت هایشان از طریق سیستم خرید درون برنامه ای فروشگاه های برنامه پردازش شود، که به مبارزه با کلاهبرداری کمک می کند.
ماسک سپس توضیح داد که چگونه این سیستم پرداخت می تواند مقیاس شود با بیان اینکه وقتی کاربران موجودی نقدی به دست آوردند، توییتر میتواند از آنها بخواهد که آن پول نقد را به پلتفرم خود منتقل کنند. حتی میتواند کمک مالی کوچکی به حسابهای کاربران برای شروع آنها بکند.
«اکنون میتوانیم بگوییم، خوب، شما موجودی در حساب خود دارید. آیا می خواهید برای شخص دیگری در توییتر پول بفرستید؟ و شاید ما حساب آنها را از قبل تامین کنیم… و بگوییم، باشه، 10 دلار به شما می دهیم. ماسک گفت و میتوانید آن را به هر جایی در توییتر ارسال کنید.
وی افزود، بعداً، کاربر می تواند با انتقال پول خود به یک حساب بانکی تأیید شده، پول خود را از توییتر خارج کند.
با این حال، در بلندمدت، به نظر میرسد ماسک با ایده ایجاد حسابهای بانکی در پلتفرم توییتر که سود بالایی برای جذب کاربران میپردازد، بازی میکند. شاید این می تواند رقیبی برای حساب پس انداز اپل باشد که اخیراً برای دارندگان کارت، فناوری های مالی مختلف یا سایر ارائه دهندگان پرداخت مانند PayPal و Venmo که کاربران خود را تشویق می کنند تا موجودی نقدی خود را در اکوسیستم خود نگه دارند، تبدیل شود.
ماسک توضیح داد، “گام بعدی ارائه یک حساب بازار پول بسیار قانع کننده است که در آن بازدهی بسیار بالایی از موجودی خود دریافت می کنید.” اگر چنین سیستمی وجود داشت، او معتقد بود که مردم پول را به توییتر منتقل می کردند.
و سپس کارتهای نقدی و چکها را اضافه کنید و… فقط سیستم را تا حد امکان مفید کنید. و هر چه مفیدتر و سرگرم کننده تر باشد، افراد بیشتری از آن استفاده خواهند کرد.”
البته، هر گونه ایده ای که در این مرحله توسط ماسک بیان می شود، می تواند بعداً کنار گذاشته شود، تغییر یابد، یا به طور کامل دوباره کار شود، اگر یا زمانی که به نتیجه برسد. توییتر در حال ورود به دوران آزمایشی است و بسیاری از چیزهایی که ماسک می گوید روی آن کار می شود فقط ایده است دو ژور، و نه لزوماً یک نگاه گذرا به نقشه راه توییتر.
با این حال، حرکت برای ورود به تجارت پرداخت با طرح بزرگتر ماسک برای تبدیل پلت فرم رسانه های اجتماعی به یک “اپلیکیشن همه چیز” یا “برنامه فوق العاده” با نام “X” مرتبط است. در حالی که این طرح امروز هنوز بسیار مبهم است، احساس عمومی این است که ماسک قصد دارد پرداختها، شبکههای اجتماعی، سرگرمی و موارد دیگر را در یک تجربه مشابه وی چت چین ترکیب کند (اگرچه این طرح ممکن است ناقص باشد.)
البته ماسک پیشینه ای در زمینه پرداخت دارد و شرکت پرداخت های دیجیتال اولیه X.com را تاسیس کرده است. جای تعجب نیست که او با توجه به فرصتی که توییتر فراهم می کند دوباره تلاش کند.
با این حال، ایدههای او در مورد پرداختهای توییتر ممکن است خوراک خوبی برای تبلیغکنندگان نبوده باشد، که از قبل نگران تعهد بلندمدت توییتر به اهداف خود هستند، با توجه به تغییر شرکت به اشتراکها، که نشاندهنده تمایل به کاهش وابستگی به دلارهای تبلیغاتی است. ماسک با گفتن اینکه توییتر به فکر محافظت از امنیت برند تبلیغکنندگان در بلندمدت است، نه فقط به تواناییاش در فروش کوتاهمدت، سعی کرد این ترسها را کاهش دهد.