
استارتآپ فرانسوی Bump یک همکاری مالی چند ساله با DIF Capital Partners امضا کرده است تا ایستگاههای شارژ خودروهای الکتریکی بیشتری راهاندازی کند و رشد کلی آن را دو برابر کند.
این یک معامله سهام و شبه سهام به ارزش 180 میلیون دلار است که به تدریج از سال 2022 تا 2030 باز خواهد شد. ZePlug همچنین دیروز سرمایه گذاری قابل توجهی را اعلام کرد، اما ZePlug با مشارکت با ساختمان های مسکونی و اداری بر بازاری متفاوت تمرکز کرده است.
اخبار امروز بسیار مهم است زیرا Bump بر اساس یک مدل تجاری سرمایه بر عمل می کند. این شرکت تاکنون 300 ایستگاه شارژ راه اندازی کرده است و قصد دارد تا پایان سال 2023، 2000 ایستگاه شارژ دیگر را تحویل دهد.
بودجه جمع آوری می کند و نصب ایستگاه های شارژ جدید را مدیریت می کند تا هیچ هزینه ای برای شرکای خود نداشته باشد. سپس این شرکت به تعمیر و نگهداری و بهره برداری می پردازد. پس از آن کیلووات ساعت کاهش می یابد که به تدریج هزینه های سرمایه گذاری را پوشش می دهد و درآمدی برای شرکت ایجاد می کند.
مانند پنل های خورشیدی، ممکن است 5، 10 یا 15 سال طول بکشد تا یک ایستگاه شارژ سودآور شود. این یک شرکت زیرساختی است، به این معنی که یک تجارت طولانی مدت است.
Bump دو نوع مشتری دارد. این شرکت با خردهفروشان، مراکز خرید، هتلها و شرکتهای مختلفی که دارای پارکینگ هستند، همکاری میکند تا ایستگاههای شارژ را برای هر کسی که به دنبال ایستگاه شارژ است راهاندازی کند.
همچنین با شرکت های لجستیک و سایر مشتریان B2B که نیاز به تغییر خودروهای الکتریکی دارند، کار می کند. آنها ایستگاههای شارژ مخصوص وسایل نقلیهشان را دریافت میکنند. مشتریان عبارتند از StarService، TopChrono، Stuart، Europcar، Zity، Bolt و Marcel.
یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل فرانسوا اودو به من گفت: “من اغلب پیشنهادات خود را با Salesforce در دهه 2000 مقایسه می کنم.” “شما می توانید یک سرور و یک فلاپی دیسک بخرید یا می توانید یک اشتراک ماهانه برای هر کاربر بپردازید.”
و این درست است که تغییر به وسایل نقلیه الکتریکی می تواند گران باشد. شما باید ماشینها و کامیونهای جدید بخرید – وسایل نقلیه الکتریکی معمولاً گرانتر از خودروهای گازسوز هستند. سپس برای نصب ایستگاه های شارژ باید به یک شرکت ساختمانی پول پرداخت کنید.
وسایل نقلیه نباید سرمایه گذاری عمده برای شرکت های لجستیکی باشد. بسیاری از شرکتها اجاره خودروها را انتخاب میکنند و اگر مجبور به انجام کاری برای راهاندازی ایستگاههای شارژ خود نباشند ترجیح میدهند کمی بیشتر برای شارژ وسایل نقلیهشان بپردازند.
خود Bump با شرکت های بزرگ ساختمانی برای نصب ایستگاه های شارژ کار می کند. آنها پشته نرم افزاری مخصوص به خود و تیمی دارند که می توانند ایستگاه های شارژ را از راه دور نظارت کنند. اگر مشکل سختافزاری است، شرکتهای شخص ثالث نیز در صورت نیاز به مراجعه حضوری برای رفع مشکل، 24 ساعته در دسترس هستند.
با کمک مالی جدید امروز، Bump قصد دارد تا سال 2030 25000 ایستگاه شارژ راه اندازی کند. این استارتاپ همچنین صد نفر را استخدام خواهد کرد.

اعتبار تصویر: رونق