

ساعت برای برقیسازی ناوگان اوبر در حال حرکت است و این شرکت اشتراکگذاری سواری از خودروسازان میخواهد با طراحی خودروهای الکتریکی ارزانتر برای رانندگانش کمک کنند.
قانونگذاران ضرب الاجلهایی را برای شرکتهای اشتراکگذاری سواری تعیین میکنند تا از سوختهای فسیلی صرفنظر کنند (از جمله هیئت منابع هوایی کالیفرنیا)، و اوبر مهلتهای برقیسازی خاص خود را دارد که از سال 2025 تا 2030 متغیر است. برای اکثر مردم، از جمله رانندگان اشتراکی، گران است.
بنابراین، دارا خسروشاهی، مدیر عامل شرکت اوبر می گوید که اوبر در حال مذاکره با خودروسازان برای ایجاد خودروهای الکتریکی است که سرعت یا حتی یک یا دو چرخ را قربانی کاهش قیمت استیکر می کنند. مدیرعامل شرکت خودروسازی خاصی را که ظاهرا اوبر با آنها کار می کند نامی نبرد، اما سال گذشته این شرکت برای اولین بار شروع به کار کرد. متمرکز بر کارپولینگ نمونه اولیه از شرکت خودروسازی Arrival مستقر در بریتانیا.
خسروشاهی روز پنجشنبه در یکی از رویدادهای وال استریت ژورنال گفت: «سرعت بالایی که بسیاری از خودروها دارند برای رانندگی شهری که مربوط به همنشینی خودرو است، ضروری نیست. او افزود: «ما همچنین در مورد وسایل نقلیه ای صحبت می کنیم که هدفمند ساخته شده اند» تا چیزهایی مانند مواد غذایی را تحویل دهند. میتوانید وسایل نقلیه کوچکتری را تصور کنید – دو چرخ، سه چرخ – که فضایی در صندوق عقب دارند که میتوانند راحتتر از ترافیک عبور کنند، که ردپایی بسیار کوچکتر هم از نظر محیطی و هم از نظر ردپای ترافیکی دارند. ماشین.”
رئیس اجرایی همچنین گفت که منطقه مسافران ممکن است تغییر کند و سواران به طور بالقوه “روبه روی یکدیگر” باشند. (مدیر عامل همچنین نگفت که آیا اوبر هزینه های مربوط به جزئیات مربوط به دوره های بیماری مسافرت را پوشش می دهد یا خیر.
وقتی صحبت از تحویل غذا و مواد غذایی می شود، اوبر تنها شرکتی نیست که پتانسیل را در وسایل نقلیه بسیار کوچکتر با چرخ های کمتر می بیند. حتی در بازارهایی مانند ایالات متحده، که ریکشاهای خودکار رایج نیستند، چندین شرکت از جمله Arcimoto و ElectraMeccanica در سالهای اخیر درباره این ایده بحث کردهاند.