منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • انفجار EV در سال 2023 انتظار می رود و پر از فناوری خواهد بود • TechCrunch

انفجار EV در سال 2023 انتظار می رود و پر از فناوری خواهد بود • TechCrunch

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
انفجار EV در سال 2023 انتظار می رود و پر از فناوری خواهد بود • TechCrunch

سال 2022 سال ورود وسایل نقلیه الکتریکی به جریان اصلی بود. همه اینها را ندارند، اما خرید یک خودروی برقی دیگر شما را فردی پرت نمی کند. با توجه به سیاست‌های ابتکاری دولت‌ها و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری از سوی خودروسازان، می‌توان گفت که صنعت خودروهای برقی شکل گرفته است.

در طول سال آینده، این چشم انداز فراتر از اصول اولیه سال 2022 تکامل خواهد یافت. در اینجا برخی از بهترین حدس های ما در مورد آنچه می توانید انتظار داشته باشید آورده شده است.

در سه ماهه اول، مسابقه ای برای فروش خودروهای الکتریکی ساخت ایالات متحده برگزار می شود

قانون کاهش تورم که دولت بایدن در ماه آگوست تصویب کرد، تأثیر زیادی بر صنعت خودروهای الکتریکی داشته است زیرا خودروسازان برای تغییر زنجیره تامین و کارخانه‌های خود تلاش می‌کنند. اما با توجه به اینکه برخی از جنبه‌های قوانین IRA برای اعتبار مالیاتی خودروهای برقی تا مارس 2023 به تعویق افتاده است، انتظار داریم فروش خودروهای برقی در سه ماهه اول سال افزایش یابد.

بر اساس این لایحه، خودروهای الکتریکی واجد شرایط اگر واجد شرایط ساخت در آمریکای شمالی باشند و دارای مواد حیاتی باتری باشند که از ایالات متحده یا کشورهایی که با تجارت آزاد موافقت کرده اند، می توانند واجد شرایط دریافت 7500 دلار اعتبار مالیاتی باشند. قرار بود این قوانین از اول ژانویه 2023 به اجرا درآیند، اما وزارت خزانه داری راهنمایی در مورد قانون مواد حیاتی را تا مارس به تعویق انداخت. و این هم چیز خوبی است. در حالی که خودروسازان در سال 2022 برای راه‌اندازی کارخانه‌هایی در ایالات متحده تلاش کردند، بیشتر مواد حیاتی هنوز از چین می‌آیند، بنابراین آنها به زمان (احتمالا سال‌ها) برای راه‌اندازی زنجیره‌های تامین جدید نیاز دارند.

این تاخیر به این معنی است که طیف وسیعی از خودروهای ساخت آمریکای شمالی از این پس حداقل برای سه ماه اول سال واجد شرایط فراخوان کامل خواهند بود. بزرگترین برندگان احتمالا تسلا و جنرال موتورز خواهند بود که سقف فروش آنها تحت مشوق های مالیاتی قبلی برای خودروهای برقی در سال جدید برداشته خواهد شد. اما سایرین مانند فورد، نیسان، ریوین و فولکس واگن طیفی از خودروهای برقی ساخته شده در NA را دارند که آماده بهره‌برداری از مزایای آن هستند.

حتی بیشتر از مدل های EV و فروش

فروش خودروهای برقی در سال 2022 تحت سلطه چیزی بود که انتظار داشتید: تسلا مدل S، Y، و 3، شورولت بولت، و فورد موستانگ Mach-E. در مقابل این پس‌زمینه، تقریباً هر خودروسازی، چه OEM قدیمی و چه تازه‌کار، طیفی از خودروهای برقی چشمگیر را برای بازار در سال 2023 رونمایی کرده است، از آلفارومئو توناله گرفته تا Indi One. با این حال، بیشتر آنها مصرف کننده لوکس را هدف قرار داده بودند. سال آینده خواهیم دید حتی مدل های جدید بیشتری در حال بیرون آمدن هستند که بسیار مقرون به صرفه تر هستند.

همچنین، انتظار می‌رود که با آنلاین شدن کارخانه‌های جدید، تعداد خودروهای برقی جدید در بازار افزایش یابد. مک کینزی پیش بینی می کند خودروسازان قدیمی و استارت آپ های برقی الکتریکی تا سال 2023 تا 400 مدل جدید تولید خواهند کرد.

او پیش‌بینی می‌کند که هر مدل جدیدی که عرضه می‌شود، تسلا را به پولش می‌رساند شهربن نون، مدیر عامل شرکت تحرک لمسی، یک شرکت فناوری سنسور AV. بن نون گفت که انتظار دارد تسلا همچنان در سال 2023 بر بازار خودروهای الکتریکی ایالات متحده تسلط داشته باشد، اما فورد، هیوندای و کیا با افزایش مدل ها و ظرفیت تولید خود، از نزدیک پشت سر خواهند گذاشت.

ما همچنین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بازار خودروهای برقی دست دوم در سال 2023 رشد کند و خرید خودروهای بدون آلایندگی را برای افراد بسیار ثروتمند آسان‌تر کند.

وسیله نقلیه ای که نرم افزار تعریف شده است واقعاً به پرواز در می آید

هر سازنده خودرو در طول سال 2022 از “وسیله نقلیه تعریف شده با نرم افزار” به عنوان مفهومی که به طور جدایی ناپذیری با خودروی الکتریکی پیوند خورده است صحبت می کند. در سال 2023، ما واقعاً فرصتی خواهیم داشت تا ببینیم معنی آن چیست.

به عنوان مثال، جنرال موتورز، Ultifi را در اوایل سال آینده راه اندازی خواهد کرد، پلتفرم نرم افزاری خودرو سرتاسر خود که نوید به روز رسانی نرم افزار OTA، اتصال ابری و ارتباط خودرو به همه چیز را می دهد. Ultifi مکانی خواهد بود که رانندگان می توانند برنامه ها، خدمات و ویژگی ها را خریداری کنند – نمونه ای از این که چگونه سازندگان خودرو به طور فزاینده ای سعی می کنند وسایل نقلیه را بر اساس نیازهای فردی شخصی سازی کنند.

ویل وایت، یکی از بنیان‌گذاران Mapbox، یک ارائه‌دهنده نقشه آنلاین، می‌گوید این شخصی‌سازی احتمالاً منجر به افزایش خدمات اشتراک داخل خودرو می‌شود.

وایت گفت: ما همچنان شاهد تقاضای زیادی برای خدمات مبتنی بر راحتی خواهیم بود، مانند پرداخت‌های درون خودرو، که در آن مصرف‌کنندگان کارت اعتباری ذخیره شده در اپلیکیشن خود خواهند داشت که هزینه‌های مربوط به خودروها را پرداخت می‌کند.

در عقب، وسیله نقلیه نرم افزاری تعریف شده نیز با متاورس می رقصد. در سال 2022، تعدادی از خودروسازان، از جمله جگوار لندرور، نیو، پولستار، ولوو و XPeng، برنامه‌های خود را برای ساخت وسایل نقلیه نرم‌افزاری بر روی سیستم درایو اورین انویدیا اعلام کردند. خودروسازان در سال 2023 نیز اخیراً به Nvidia متکی خواهند بود پلتفرم Omniverse ارتقا یافته است، که هدف آن انقلابی کردن همه چیز از طراحی خودرو گرفته تا چرخه محصولات خودرو است. با استفاده از فناوری مانند این، خودروسازان به طور فزاینده ای دوقلوهای دیجیتالی از وسایل نقلیه و امکانات تولید خود را برای شبیه سازی هر چیزی از ارتقاء نرم افزار داخل خودرو گرفته تا تست تصادف و عملکرد کارخانه خواهند ساخت.

حدس می‌زنم باید به گفتن سطح 2+ ADAS عادت کنیم

در حالی که ما به موضوع نرم افزار می پردازیم، خودروسازان در سال 2023 سرمایه گذاری بیشتری را در راه اندازی سیستم های خودکار سطح 2+ و سطح 3 انجام خواهند داد، که اساساً سیستم های کمک راننده پیشرفته بسیار خوبی هستند. وایت می‌گوید این سیستم‌ها یک انتظار رایج در مدل‌های تریم بالا خواهند بود.

البته تسلا به افزودن ویژگی‌های جدید به Autopilot و نرم‌افزار موسوم به «خودران کامل» ادامه خواهد داد. اما سایر خودروسازان با برندهای خود از فناوری چشمگیر وارد بازار خواهند شد که وظایف رانندگی خودکار بیشتری را انجام خواهند داد.

در اوایل سال جاری، پس از اینکه فورد و فولکس واگن سرمایه‌گذاری‌های خود را متوقف کردند، شرکت خودروهای خودران Argo AI تعطیل شد. IP نسبتاً بین این دو خودروساز تقسیم شد و هر دو اعلام کردند که متعهد به دنبال دستاوردهای کوتاه مدت مانند سیستم های L2+ و L3 هستند. RJ Scaringe بنیانگذار Rivian نیز گفت که شرکت او بر روی درست کردن ADAS خود تمرکز خواهد کرد.

در همین حال در چین، XPeng G9 SUV را با نرم افزار XNGP خود عرضه می کندکه این شرکت به عنوان یک “سناریوی کامل” ADAS توصیف می کند که قول می دهد رانندگی در بزرگراه، رانندگی در شهر و وظایف پارکینگ را خودکار کند.

سرمایه گذاری بیشتر در شارژ مناسب

تحلیلگران JD Power انتظار دارند سهم بازار خودروهای الکتریکی در ایالات متحده افزایش یابد سال آینده به 12 درصد برسدکه امروز 7 درصد افزایش داشته است. اگر به مصرف کنندگانی که واقعاً به خودروهای برقی دسترسی دارند محدود شویم، آن سهم بازار در واقع بیشتر به 20 درصد می رسد.

تعداد هر چه که باشد، این واقعیت باقی می ماند که سال آینده شاهد حضور میلیون ها خودروی الکتریکی دیگر در خیابان های ایالات متحده خواهیم بود. این بدان معنی است که تمام خدمات جانبی مورد نیاز برای ادامه کار باید فعال شوند.

در سال 2023، می‌توان انتظار داشت که شاهد سرمایه‌گذاری‌های دولت، شرکت‌های خدمات شهری و خصوصی در زیرساخت‌های شارژ، ذخیره‌سازی انرژی و انتقال انرژی باشیم.

حصول اطمینان از انتقال یکنواخت EV فقط به ایجاد شارژرهای EV بیشتر نیست، اگرچه می‌دانیم که این بخش واقعاً مهم است. پشتیبانی از شارژر نیز در اولویت سال آینده خواهد بود. یک مطالعه جداگانه توسط JD Power در اوایل سال جاری نشان داد که نه تنها در دسترس بودن شارژ عمومی همچنان یک مانع است، بلکه اغلب وقتی شارژر را پیدا می‌کنید، شارژر خراب است. ما پیش‌بینی می‌کنیم که فناوری‌هایی وجود داشته باشد، چه از شرکت‌های نوپا یا دستگاه‌های شارژ EV موجود، که به مدیریت نگهداری، سرویس و ارتقای شارژرها کمک می‌کند.

در همین راستا، در طول سال 2022، هر چند ماه یکبار با برخی استارت‌آپ‌ها یا شرکت‌های کاربردی مواجه می‌شویم که فریاد می‌زنند که شبکه برق هرگز نمی‌تواند تمام وسایل نقلیه الکتریکی را که در سال 2023 خواهیم دید، اداره کند. احتمالاً حق با آنهاست. بنابراین در کنار زیرساخت های مدیریت انرژی، انتظار داریم نرم افزارهای خودرو به شبکه بیشتری را مشاهده کنیم.

وجود داشت چند خلبان در سال 2022که روی بسیاری از آنها متمرکز بود فناوری V2G در خانه. پیکاپ لایتنینگ F-150 فورد از معدود خودروهایی است که قول داده اند در صورت قطع برق خانه شما را تامین کنند. اما ما فکر می‌کنیم که هر چه تعداد ناوگان‌های بیشتر الکتریکی شوند، شاهد وقوع این خلبان‌ها در محیط‌های تجاری در مقیاس وسیع‌تر خواهیم بود.

ظهور ناوگان EV

ما قبلاً دیده‌ایم که بسیاری از اپراتورهای ناوگان در سال 2022 شروع به استفاده از خودروهای برقی کرده‌اند، زیرا هدف آنها دستیابی به اهداف کربنی است که تعیین کرده‌اند. به عنوان مثال، هرتز قصد دارد در چند سال آینده 65000 خودرو Polestar، 100000 تسلا و 175000 خودروی جنرال موتورز بخرد تا به هدف خود مبنی بر داشتن 25 درصد از ناوگان الکتریکی خود تا پایان سال 2024 دست یابد.

در سال 2023، این خریدها فقط افزایش خواهد یافت، به ویژه زمانی که تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی تجاری خطوط تولید خود را آغاز کنند.

برای مثال، BrightDrop جنرال موتورز، اخیراً کارخانه مونتاژ CAMI خود را در انتاریو راه‌اندازی کرده است، که انتظار می‌رود تا سال 2025 50000 دستگاه از وانت تحویل Zevo خود را تولید کند. اهداف

یکی دیگر از شرکت‌های تجاری EV، Canoo، قصد دارد یک مرکز تولید خودرو در اوکلاهاما سیتی بخرد تا تولید خودروی تحویل سبک Lifestyle خود را افزایش دهد و آن خودروهای الکتریکی را در سال آینده برای مشتریان متعهد مانند ناسا و والمارت به بازار عرضه کند.