

شرکت های بی شماری دارند تجارت دیجیتالی مدیریت شده را برای آنها به کار انداخته اند، اما دیگران در تلاش برای رسیدن به موفقیت هستند یا مطمئن نیستند که از کجا شروع کنند.
بین پخش زنده و بازیکنان بزرگی مانند TikTok، آمازون و توییتر که وارد دنیای تجارت الکترونیکی می شوند، تجارت اجتماعی نیرویی است که باید با آن حساب کرد.
بر اساس گزارش GP Bullhound Global Insights Technology Predictions در سال 2023، انتظار میرود ارزش ناخالص کالای این بازار در ایالات متحده تا سال 2025 به 99 میلیارد دلار برسد و انتظار میرود هر سال 25 درصد رشد کند. این در مقایسه با بازار چین 1 است. 02 تریلیون دلار که انتظار می رود هر سال 26 درصد رشد کند. به طور کلی، انتظار میرود این بازار تا سال 2030 به 3.8 تریلیون دلار برسد.
وقتی میدانید چه میخواهید، به دنبال آن میروید، اما وقتی این کار را نمیکنید، اینجاست که تجارت زنده معنا پیدا میکند.» کوین لویزئو از وگت
این نیز منطقه ای است که ما به شدت تحت نظر داریم، به ویژه از آنجایی که در شروع همه گیری، خرید آنلاین اجباری شد. و بسیاری از شرکت ها در حال انجام کارهای جذاب هستند.
برای مثال کاهانی را در نظر بگیرید. بنیانگذار آن، جسی پوجی، در ماه اکتبر به TechCrunch گفت که آینده تجارت الکترونیک موبایلی مانند TikTok، Instagram و Snap خواهد بود و او اولین محصول کاهانی را به عنوان ویژگی شبیه به Stories مدل میکند تا برندها بتوانند لباسهای خود را با پوشیدن «زنده» به نمایش بگذارند. در مقابل تصاویر ایستا از نمای جلو و عقب.
در اوایل این ماه، آمازون Inspire را راهاندازی کرد، یک ویژگی الهامگرفته از رسانههای اجتماعی که تجربه خریدی مانند TikTok را با ویدیوها و عکسهای کوتاه ارائه میدهد.
اگرچه شور و هیجان خرید آنلاین ناشی از بیماری همه گیر کاهش یافته است، زیرا افراد بیشتری دوباره سرمایه گذاری می کنند، با همه روش های مختلف تجارت دیجیتال که عمدتاً توسط پخش زنده و رسانه های اجتماعی هدایت می شوند، زمان آن رسیده است که ببینیم این صنعت در چه نقطه ای پیشرو است. بازیگران مسلط، چالش های پیش روی پذیرش چیست و برندها برای مقابله با آن چه باید بکنند.