
سرمایه گذاری در آمریکای لاتین سرمایه گذاری های سرمایه و رشد در سال 2018 به طور متوسط کمتر از 2 میلیارد دلار در سال بوده است. از آنجایی که شرکتهای رشد کیفی در گرسنگی سرمایه بودند، تعداد معدودی از سرمایهگذاران فعال در منطقه در حال کشتار بودند. به عنوان مثال، جنرال آتلانتیک پس از سرمایهگذاری در فرنچایز آمریکای لاتین خود در چرخههای مختلف، IRR (نرخ بازده داخلی) بیش از 50 درصد از این محصولات قدیمی دارد.
بهعنوان یک بانکدار فناوری، فکر میکردم فرصتی برای سرمایهگذاری در منطقه وجود دارد و تصمیم گرفتم شغلم را در JP Morgan رها کنم و به آن فرصت بدهم. وقتی با رئیس سابقم نیکلاس آگوزین تماس گرفتم تا از حمایتش تشکر کنم، او گفت که مارسلو کلور از سافتبانک را به من معرفی خواهد کرد. تا مارس 2019، ما SoftBank را در آمریکای لاتین با تعهد اولیه 2 میلیارد دلار راه اندازی کردیم که ارزش آن بیشتر از کل صنعت در آن زمان بود.
شرکتهای بزرگی مانند Nubank، Inter، Gympass، Quinto Andar و چندین شرکت دیگر در آن زمان در مراحل اولیه خود بودند، اما تغییر بازار زیاد طول نکشید. آمریکای لاتین به سریعترین رشد سرمایهگذاری خطرپذیر در سطح جهان تبدیل شده است، با افزایش بازار به 16 میلیارد دلار در سال 2021. در سال 2020، من یک صندوق رشد جدید برای پر کردن شکاف بودجه در منطقه تأسیس کردم و به من فرصتی داد تا ببینم چگونه استارتآپهای اخیر وینتاژها در سناریوی شکوفایی انجام شدند.
به سرعت تا امروز، تامین مالی در مراحل پایانی در آمریکای لاتین به شدت آسیب دیده است و حجم آن در سه ماهه سوم سال 2022 نسبت به سال قبل 93 درصد کاهش یافته است. فرض ما این است که این منطقه در آینده بیشتر از سایر بازارها به دلیل نبود سرمایه محلی در دسترس برای رشد آسیب خواهد دید.
نمودار زیر نشان میدهد که از 290 سرمایهگذار که در سال 2021 بر روی دورههای پایانی متمرکز شدهاند، تنها سه نفر در سه ماهه سوم سال 2022 فعال بودهاند. علاوه بر این، تنها 24 درصد از این سرمایهگذاران در سال 2021 داخلی بودهاند که اکثریت آنها غیرتخصصی بودهاند. سرمایه رشد و شامل تعداد زیادی از افراد، صندوق های تامینی و دفاتر خانوادگی است.

منبع: LAVCA. توجه: مرحله آخر شامل سری C، D و بعد از آن است. اعتبار تصویر: Volpe Capital
با حل مشکلات محلی، استارت آپ ها قدرت قیمت گذاری را ایجاد می کنند که به آنها اجازه رشد می دهد.
سرمایه گذاری در مراحل اولیه تا کنون نسبتاً فعال باقی مانده است و بسیاری از شرکت های خوب در حال افزایش دورهای اولیه هستند و انتظار می رود در سال 2023 عمومی شوند. اما بیش از 200 شرکت در مراحل پایانی آمریکای لاتین تا آنجا که می توانند قبل از تلاش خودداری می کنند. افزایش سرمایه اضافی سرمایه خارجی تنها بخشی از این نیازهای مالی را پوشش خواهد داد.
من کارم را در سهام خصوصی در سال 2002 شروع کردم، اما اولین کار من در JP Morgan ساده بود: نوشتن بررسی نمونه کارها و کمک به راه اندازی مجموعه بزرگی از شرکت های اینترنتی که سهم خود را از شهرت داشتند اما تا آن زمان عمدتاً شکست خورده بودند. آنچه من از آن روزها در مورد اینکه چگونه برخی از شرکتها در حالی که اکثر آنها شکست میخورند، پیشرفت میکنند، بخشی از چیزهایی است که امروز با شرکتهای پرتفوی خود به اشتراک میگذاریم.
در اینجا چند غذای آماده آورده شده است:
هر دلار را فشار دهید، هر پنی را پس انداز کنید
در زیر چند نمونه از این که چگونه شرکتها هر کاری که میتوانند برای سرپا ماندن و در نهایت پیشرفت انجام دادهاند آورده شده است:
در سال 2001، MercadoLibre از یک استراتژی freemium برای به دست آوردن سهم بازار در بازار بسیار رقابتی حراج آنلاین آمریکای لاتین استفاده کرد. کاربران می توانستند محصولات خود را در این پلتفرم بدون هیچ هزینه ای بفروشند که البته رشد GMV را افزایش داد. در سال 2003، این ناپدید شد و شرکت به سرعت هزینه هایی را به بازارهای خود معرفی کرد.