

یک آشپزخانه ابری – که به عنوان آشپزخانه ارواح یا آشپزخانه مشترک نیز شناخته می شود – به صاحبان رستوران ها و کارآفرینان مواد غذایی فضای آشپزخانه تجاری را با قیمتی با تخفیف برای تحویل غذا و تحویل غذا ارائه می دهد. این روند در صنعت رستورانداری در حال چرخش است. بیشتر و بیشتر کارآفرینان مواد غذایی به آشپزخانه های ابری روی می آورند تا هزینه های عملیاتی را کاهش دهند و رشد انفجاری تحویل غذا را به دست آورند.
یک استارت آپ مستقر در مانیل به نام CloudEats که آشپزخانه های ابری را در فیلیپین و ویتنام اداره می کند، به تازگی 7 میلیون دلار توسعه سری A به رهبری Nordstar برای سرعت بخشیدن به دیجیتالی کردن خدمات غذایی در جنوب شرقی آسیا جمع آوری کرده است.
کیمبرلی یائو، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، در مصاحبه ای گفت، پس از راه اندازی موفقیت آمیز خود در ویتنام در اوایل سال جاری، این استارت آپ قصد دارد در سال 2023 به کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند تایلند، مالزی و اندونزی ادامه دهد.
یائو گفت: «رشد فوق العاده کسب و کار ما در ویتنام در دو سه ماهه گذشته بسیار دلگرم کننده است. “ما در حال استفاده از بهترین شیوه ها همراه با یادگیری های کلیدی برای راه اندازی بعدی خود هستیم.”
پیش بینی می شود که بازار آشپزخانه ابری در آسیا از سال 2021 تا 2027 با CAGR 14.2٪ رشد کند. انتظار می رود بازار تحویل غذا در آسیای جنوب شرقی تا سال 2030 به 49.7 میلیارد دلار برسد که از 15.2 میلیارد دلار در سال 2021 بیشتر است.
این استارتاپ زمانی که سری A خود را در اکتبر 2021 معرفی کرد، هفت مکان آشپزخانه ابری در فیلیپین داشت. حالا کار میکند 25 آشپزخانه خالی از سکنه یائو از طریق فیلیپین و ویتنام به TechCrunch گفت. به گفته یائو، حجم درآمد در ویتنام از آوریل امسال نسبت به اکتبر سال گذشته 4 برابر شده است.
آخرین بودجه همچنین به CloudEats اجازه می دهد تا برندهای خود را توسعه دهد، تیم خود را گسترش دهد و سرمایه گذاری در فناوری آشپزخانه مشترک را دو برابر کند.
Jacopo Rovere، یکی از بنیانگذاران CloudEats، گفت که تمرکز اصلی این شرکت در 12 ماه آینده، پیشبرد مجموعه راهحلهای یکپارچه خدمات غذایی SaaS و تقویت تلاشهای ساخت برند و بازاریابی خواهد بود. اکنون وجود دارد بیش از 30 برند در فیلیپین و بیش از 20 برند در ویتناماز جمله Burger Beast، 24/7 Eats، Sulit Chicken، Pia’s Kitchen و Healthy Appetite، و در حال گسترش مجموعه خود است.

اعتبار تصویر: CloudEats
CloudEats دارای مدل ترکیبی آشپزخانه ابری و رستوران ابری است که در آن این شرکت نه تنها اپراتور زیرساخت، بلکه مالک برندهای بومی دیجیتال است.
یائو به TechCrunch گفت: “امروز، ما بیش از 50 برند رستوران بهینه شده آنلاین را که منحصراً در فیلیپین و ویتنام ایجاد و فعالیت می کنیم، مالک و اداره می کنیم.” «فناوری آشپزخانه هوشمند خود ماست ادغام با پلتفرمهای تحویل غذا به ما امکان میدهد تا به سرعت کسبوکار را گسترش دهیم و رشد دهیم.»
یائو، یک کارآفرین سریالی با بیش از ده سال تجربه تحقیق و توسعه در خردهفروشی و تجارت الکترونیکی، CloudEats را در سال 2019 با Jacopo Rovere، مدیر عامل سابق Foodpanda، که دارای تجربه گسترده در خدمات تحویل غذا در برلین و هند است، تأسیس کرد. . CloudEats می گوید که بیش از 2.5 میلیون سفارش ارائه کرده است.
در کنار دور قبلی 5 میلیون دلاری، آخرین سرمایه کل بودجه خود را به 14 میلیون دلار می رساند.
کیمبرلی اونگ، مدیر Nordstar میگوید: «بهعنوان یک سرمایهگذار جهانی در فضای آشپزخانه ابری، ما با سرمایهگذاری خود در CloudEats، فضای سفید را در بازار تحویل غذا در جنوب شرقی آسیا به دست میآوریم. «CloudEats بهترین برند و اقتصاد در سطح آشپزی را که در بازار دیدهایم تولید میکند، و همه اینها نه تنها به دلیل فنآوری پیشرفته و پشتوانه عملیاتی این شرکت است، بلکه به دلیل دادههای منحصر به فرد و رویکرد مشارکت محور تیم برای ایجاد یک نام تجاری.”