

ادغام پیشنهادی یونیتی با IronSource رسماً بسته شد و این دو شرکت با هم گرد هم آمدند تا یک پلتفرم جامع برای توسعهدهندگان برای ساخت و کسب درآمد از بازیها ایجاد کنند.
یونیتی که بیشتر به خاطر موتور بازی سازی همه منظوره اش به همین نام شناخته می شود، و IronSource، یک شرکت فناوری تبلیغاتی که به توسعه دهندگان ابزارهایی برای یکپارچه سازی تبلیغات، بازاریابی بین کانالی و موارد دیگر خدمات ارائه می دهد، برای اولین بار اعلام کردند که قصد دارند در یک معامله 4.4 میلیارد دلاری به نیروها بپیوندند. در ماه جولای
این دو شرکت سهامی عام تا سال 2022 به ترتیب حدود 75 و 50 درصد کاهش داشته اند و تصمیم آنها برای پیوستن به نیروها تا حدی ناشی از رکود اقتصادی بوده است، اما همچنین – همانطور که حداقل یک تحلیلگر اشاره کرد – – توسط برنامه Framework Apple برای Tracking Transparency (ATT) که سال گذشته معرفی شد: هم Unity و هم IronSource به توسعه دهندگانی که تبلیغات را برای جذب کاربران جدید خریداری می کنند متکی هستند و ATT در این زمینه اصطکاک ایجاد کرده است.
در هفتههایی که Unity و IronSource برنامههای خود را اعلام کردند، AppLovin با ارائه پیشنهادی 20 میلیارد دلاری برای Unity وارد میدان شد، به شرطی که یونیتی برنامههای خود برای ادغام با رقیب AppLovin، IronSource را کنار بگذارد. یونیتی در نهایت این پیشنهاد را رد کرد.
Tomer Bar-Zeev مدیر عامل IronSource در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “نیروی محرک پشت این ادغام در حال تغییر صنعت، ایجاد ارزش بیشتر برای توسعه دهندگان در طول مسیر توسعه است.” “ما در مورد راه پیش رو بسیار هیجان زده هستیم زیرا شروع به ادغام سبد محصولات خود عمیق تر می کنیم و حلقه بازخورد بین ایجاد بازی های عالی و تبدیل آنها به مشاغل موفق را تقویت می کنیم.” با انجام این کار، میتوانیم جهانی بسازیم که در آن سازندگان بیشتری موفقتر از همیشه باشند.»