
بلیزارد چیزهای زیادی دارد ادامه دارد. رهبری این شرکت یک کابوس سمی زباله است (سلام بابی کوتیک!) و فقط یک خانه تا حدی تمیز شده است. ناتوانی آن در عمل به وعدههای عالی Overwatch League باعث میشود صحنه بازی، چه رقابتی و چه معمولی، حتی کمتر مطمئن باشد. و مایکروسافت در حال حاضر در حال تلاش برای خرید شرکت مادر Activision Blizzard است، نتیجه ای که صنعت بازی را بیشتر تحکیم می کند، اما در نهایت می تواند به نجات بلیزارد از دست خودش کمک کند. در میان همه اینها، بلیزارد Overwatch 2 را منتشر کرد و شرط مخاطرهآمیزی میبندد که یک ارتقای جزئی به بازی چندنفره قدیمی برای مرتبط نگه داشتن آن در عصر جدید بازیهای آنلاین همهجانبه کافی است.
Overwatch 2 از نظر فنی یک “عاقبت” بر تیراندازی مبتنی بر تیم مبتنی بر شخصیت های کارتونی است، اما اگر فکر می کنید دارید همان بازی را انجام می دهید که در سال 2016 عرضه شد، بخشیده می شوید. برخی چیزها جدید هستند. گیم پلی اصلی به جای 6 در حال حاضر 5v5 است. سه شخصیت جدید در راه اندازی وجود دارد (Kiriko، Junker Queen، و Sojourn) که در فصل های آینده تعداد بیشتری از آنها ارائه می شود. شما میتوانید این شخصیتهای جدید را برای چرخش روی تعداد انگشت شماری از نقشههای جدید از جمله تورنتو، نیویورک، و مونت کارلو، و در یک حالت جدید بازی طناب کشی معکوس، که در آن میجنگید تا ببینید چه کسی میتواند یک ربات بزرگ را حرکت دهد. برای دویدن دورتر همچنین پیشرفتهای گرافیکی وجود دارد که احتمالاً برای افرادی که Overwatch 2 را روی رایانه شخصی بازی میکنند بیشتر متمایز خواهد شد، نه افرادی مانند من که به طور معمولی روی کنسولهای نسل آخر بازی میکنند (من میدانم) یا هر کسی که آنقدر تحت تأثیر تأثیرات ذرات بلیزارد قرار گرفته است. حتی ممکن است نتوانم بگویم چه اتفاقی در حال رخ دادن است (من نیز).
سوال بزرگ: آیا کافی است؟
از لوت باکس گرفته تا پاس نبرد
احتمالاً بزرگترین تغییر در اینجا، و دلیل بحث برانگیز این است که چرا نمیتوانید روی سرورهای قدیمی Overwatch بازی کنید، حرکت Overwatch 2 به بازی رایگان است. هنگامی که Overwatch اصلی راه اندازی شد، حالت Battle Royale Fortnite – و کمی بعد، Battle Pass اپیک – هنوز دنیا را در معرض طوفان قرار نداده بودند. در Overwatch اصلی، با به دست آوردن لوت باکس های تصادفی در طول مسیر، یا خرید آنها در صورت تمایل، بازی می کنید و سطح خود را بالا می برید. Overwatch 2 از مدل Battle Pass فصلی استفاده میکند که توسط رقبایی مانند Fortnite، Valorant و Apex Legends استفاده میشود و به بازیکنان اشتراک میفروشد تا امتیازهایی مانند پوستهها و خطوط صوتی را باز کنند.
من در واقع مدل Battle Pass را دوست دارم در تئوری. بازی رایگان برای بازیکنان معمولی که برای چند ماه به اینجا و آنجا می روند، یا هرکسی که سعی دارد دوستان را متقاعد کند که یک بازی جدید دیگر را ببینند، عالی است. و پیشرفت فصلی به بازیکنان گاه به گاه حس پیشرفت می دهد، اگرچه شاید لوت باکس ها نیز این کار را به خوبی انجام دهند.
تا کنون در Overwatch 2، گذرگاه نبرد چیزی را ارائه نکرده است که منتظر آن باشیم. یک مشکل این است که برخلاف بازیهایی مانند Fortnite که هر کسی میتواند از هر پوستی استفاده کند، Overwatch دارای 35 شخصیت قابل بازی است. با توجه به اینکه هر مرحله از Battle Pass فقط یک پوسته را ارائه می دهد و بازیکنان زیادی در یک شخصیت یا چرخش کوچکی از آنها تخصص دارند، احتمال اینکه حتی چیزی شاداب برای همه وجود داشته باشد بسیار کم است. قفلهای بدون پوسته نیز چندان هیجانانگیز نیستند، و عجیب است که بلیزارد در جریان انتشار یک بازی کاملاً جدید (به ظاهر!)، به راههای جالبتری فکر نکرده است تا بازیکنان بتوانند شخصیتهای خود را بهطور بصری شخصیسازی کنند. ساعت، من هنوز حتی متوجه نشده است. شاید برخی از بازیکنان در مورد Battle Pass هیجان زده باشند – و این عالی است – اما واضح است که بلیزارد فقط در تلاش است تا همه را وادار به خرید پوسته در فروشگاه کند. تا اینجای کار، به نظر نمیرسد که پایگاه گستردهتر بازیکنان از این موضوع چندان راضی به نظر نمیرسد، و فعالانه برای متقاعد کردن مردم برای صرفهجویی در پول خود فعالیت میکنند تا شرکت درسی یاد بگیرد.
فروشگاه Overwatch 2 مجموعهای از پوستهها را در حال تغییر ارائه میدهد، اما بسیاری از آنها زمانی بهصورت رایگان از طریق جعبههای غارت ارائه میشدند، که تجربه بسیار سرگرمکنندهتری را در اطراف ایجاد میکرد. من فقط چند ماه پیش به طور منظم Overwatch را بازی کردم و از اینکه در آن زمان چند پوسته جمعآوری کردم که اکنون به طور منظم با قیمت 20 دلار به فروش میرسد، تعجب کردم که به نظر من خیلی زیاد است. به خصوص برای چیزهایی که می توانستید با بازی کردن به دست آورید. اولین رویداد هالووین Overwatch 2 حتی دارای یک پوسته خاص است که می توانید با تماشای استریمرها در Twitch به دست آورید، اما پوسته … همان پوسته هالووین گرگینه وینستون است که در اواخر سال 2016 در بازی بود. ظاهراً در اکتیویژن هرج و مرج زیادی وجود دارد. این روزها بلیزارد، اما با توجه به اینکه بازی کاملاً جدید است، بسیاری از آن ها به عنوان یک تماس تلفنی مطرح می شوند. با این حال، پوست بسیار ناز است (گرگینه!) و با وجود اینکه من برای وینستون واقعا وحشتناک هستم، من Overwatch 2 را پخش خواهم کرد زیرا او را ندارم.

اعتبار تصویر: کولاک
سه شخصیت جدید راه های جدیدی برای بازی ارائه می دهند
شخصیت های Overwatch همیشه قلب بازی بوده اند و بازی جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست و سه شخصیت جدید Sojourn، Junker Queen و Kiriko را معرفی می کند.
سه شخصیت زن – یک تانک، یک DPS و یک ساپورت – به خوبی بازیگران را کامل می کنند. به نظر میرسد که فکر زیادی در مورد Kiriko شده است، و او مانند ترکیبی از Moira و Genji (یا شاید Zenyatta) بازی میکند و گزینههای حرکتی خوبی را به موقعیت پشتیبانی میآورد با قابلیت پرواز بر روی نقشه در زمان خنک شدن به بازیکنان دیگر را دنبال کنید سقف مهارت در اینجا به وضوح بالا است (او می تواند همزمان خنجرهای کوچک را شفا دهد و پرتاب کند!)، بنابراین عمق زیادی برای آنچه با Kiriko امکان پذیر است وجود دارد. Sojourn و Junker Queen همچنین کیت های سرگرم کننده ای دارند و امیدوارکننده به نظر می رسند، با اولی یک سرسره برقی بسیار متحرک و Soldier 76-ish DPS، و دومی یک مخزن آسیب دیده به مرور زمان با یک پرتاب چاقوی جذاب Mortal Kombat ارائه می کند که می کشد. دشمنان مستقیم به شما
لازم به کنار: به عنوان یک بازیکن قدیمی WoW، من احساس می کنم که رویکرد بلیزارد به فرهنگ های غیر غربی، به ویژه فرهنگ های آسیایی، همیشه کمی عجیب بوده است. اشتباه نکنید، من عاشق کریکو، شخصیت جدید ژاپنی هستم – او یک زن جوان، بدجنس و به معنای واقعی کلمه یک نینجا است. انیمیشن کوتاه او بسیار خوب است. اما همه اینها به گونهای بیان میشود که از نظر فرهنگی کمی بیش از حد است: بهترین کانال Kiriko روح روباهی است که راه خود را از دروازههای Torii باز میکند، و شفای او به شکل آن گنجینههای کاغذی کوچکی است که در پناهگاهها به دست میآورید. فراتر از Kiriko، شخصیت زن سیاهپوست جدید DPS “Sojourn” نام دارد و تصور این که ربطی به Sojourner Truth، طرفدار لغو تحریمهای آمریکا نداشته باشد، سخت است، اما فکر میکنم او کانادایی است؟
شاید این نوع ارائه در بازیای که به دلیل نداشتن تم ظریفتر، درباره «شخصیتهای کارتونی کشورهای مختلف» است، خوب باشد، اما ارزش صحبت کردن را دارد. در نهایت، به عنوان یک شخص عجیب و غریب، من خوشحالم که شخصیت های همجنس گرا در بازی وجود دارند، حتی اگر آنها به عنوان یک فکر بعدی فاش شوند. بسیاری از مردم احتمالاً در مورد این احساس بسیار متفاوت دارند!
5v5 و سایر تغییرات بازی
بزرگترین و مهمترین تغییر دیگر این است که در حالی که Overwatch تیمهای شش نفره را مقابل هم قرار میدهد، بازی اکنون 5 در 5 است: دو پشتیبانی، دو DPS و یک مخزن. اگر برای نقشهای خاصی در حالت رقابتی صف میکشید و مانند من بیخیال از هرج و مرج صف باز استقبال نمیکنید، این بدان معناست که کمتر از آنچه به آن عادت کردهاید خواهید بود.
نتیجه این است که بازیها با وجود اهداف، سریعتر و بیشتر شبیه مسابقه مرگ تیمی هستند. برای اجرای یک سرویس زنده که سالها ادامه خواهد داشت خیلی زود است، اما بهطور خاص به نظر میرسد که بازیکنان پشتیبان از سبک بازی جدید ناامیدتر شدهاند – تانک دومی برای کمک به آسیبدیدگی و دفاع در برابر پهلوانها وجود ندارد – و زمان کوتاه انتظار برای پشتیبانی نشاندهنده این است.
چه یک بازیکن جدید یا یک حرفه ای باتجربه باشید، در جدول امتیازات رقابتی Overwatch 2 از نو شروع خواهید کرد. همه بازیکنان با برنز از پایین شروع می کنند و می توانند از طریق ترکیبی مرموز از بردها و عملکرد فردی به سطح مهارت خود برسند. اکنون Overwatch 2 به جای ارائه بازخورد فوری در حین بازی، هر 7 برد یا 20 باخت، رتبه مهارت شما را دوباره ارزیابی می کند. شخصاً، سیستم هر هفت بازی به من کمک کرد تا به جای تجزیه و تحلیل بیش از حد اشتباهات در هر باخت، تمرکز کنم که با چشمانی تازه و ذهنیتی خوب وارد بازی شوم تا هفت برد خود را سریع به دست بیاورم. به عنوان یک بازیکن معمولی که حتی یک حالت رقابتی واقعی را در دوران تاریک بازی انجام نداده است، این برای من خوب است، اما میتوانم متوجه شوم که چرا ماتتر کردن سیستم برای افرادی که روی کوهنوردی تمرکز میکنند خستهکننده است.
تجربه بعد از بازی اکنون شامل گیمپلی (هر چیزی که کامپیوتر تصمیم بگیرد بهترین لحظه شخصیت است)، تاییدیههایی برای بازیکنانی که دوست داشتهاید، و یک آمار جدید مانع شکستن مرگها، حذفها، آسیبها و بهبودی انجام شده است. کارتهای امتیازی که بازی فردی را برجسته میکنند، از بین رفتهاند، و آمار جدید هیچکس را چه بهتر یا چه بد، مشخص نمیکند.
بلیزارد همچنین یک سیستم پینگ جدید اضافه کرده است که به شما امکان می دهد به هم تیمی های خود در مورد چیزهایی مانند بازیکنان دشمن و حرکات بعدی خود هشدار دهید و به طور کلی گزینه خوبی برای افرادی است که نمی خواهند از طریق چت درون بازی با میکروفون رنج ببرند، حتی اگر به نظر می رسد بسیاری از مردم هنوز آن را درک نمی کنند. نمادی که بازیکنان را پس از اجرای خوب “در آتش” نشان می دهد نیز MIA است، اگرچه به نظر می رسد که ممکن است بازگردد.
پس از همه، بازی هنوز است سرگرمی. هنوز عمق زیادی در اینجا وجود دارد، اما بیشتر آن مکانیکی است – راحت شدن با شخصیت های جدید، یادگیری سبک بازی و ترفندهای آنها. اما مشخص نیست که Overwatch میتواند شش سال دیگر بدون بازگشت به تابلوی طراحی با چیزی کاملاً تازه زنده بماند یا خیر. من خیلی کار پیدا می کنم، اما Overwatch را بازی نکرده ام پنج سال – بازیکنان اختصاصی Overwatch پنج سال را صرف افزایش پتانسیل کامل بازی کردند.

اعتبار تصویر: کولاک
از اینجا تا کجا؟
بلیزارد می تواند چیزی را با Overwatch 2 جبران کند، اما حتی نباید در آن موقعیت باشد. نسخههای فصلی و حالت PVE آینده که قطعاً باید در بازی وجود داشته باشد، ضربه فروش همان بازی را به عنوان اشتراک به مردم کاهش میدهد، اما در حال حاضر مردم فقط منتظر هستند.
چیزی به عنوان بازی بیش از حد ایمن وجود دارد. بلیزارد یک صحنه رقابتی برای متعادل کردن دارد، اما گیر کردن در گذشته کمکی نمیکند که Overwatch 2 در برابر رقبای جدیدی مانند Apex Legends که عموماً این روزها هیجانزدهتر به نظر میرسند، مرتبط بماند. آیا بازی ای که در شش سال به سختی تغییر کرده است، می تواند شش سال دیگر ادامه یابد؟ من شخصاً در حال حاضر زیاد بازی میکنم، اما مطمئن نیستم که تا شش یا حتی سه ماه دیگر چنین شود. چند هفته پس از عرضه، چشم انداز خوب نیست.
حتی با وجود نگرانیها در مورد متعادل کردن یک بازی که به کالیبره کردن 35 سبک بازی کاملاً متفاوت در نقشههای مبتنی بر هدف بستگی دارد، هنوز هم به نظر میرسد بلیزارد میتوانست کارهای بیشتری را در اینجا انجام دهد. Fortnite فقط سلاحهایی برای نگرانی دارد، اما بازی اغلب در سطح بصری فصل به فصل تغییر میکند، و این باعث میشود تجربه من به مدت پنج سال از سیستم خارج شود و به تجربهای مشابه بازگردد. کنجکاوی محتوای تازه در بازیهایی مانند Fortnite همیشه به من انگیزه میدهد تا Battle Pass را بخرم، که به طور قابل اعتمادی پر از چیزهای سرگرمکننده است که احساس پاداش میدهد.
نکات زیبایی زیادی وجود دارد که میتواند فصلهای Overwatch 2 را فراتر از چیزهای معمول تعطیلات که از روز اول در بازی وجود داشته، «فصلیتر» کند. فصلهای مضمونی مانند Fortnite یا حتی Destiny حداقل کمی تنوع بیشتری به بازی برای بازیکنان معمولی میدهد که به نظر میرسد بلیزارد با مدل بازی آزاد خود بسیار جذاب است. حتی منوی تازهشده نیز یک خاکستری بیروح است که با شخصیتهای رنگارنگ در قلب بازی فاصله زیادی دارد.
به هر حال، اگر میخواهید بعد از اینکه گفتید «آه، این بازی جدید ماست!» و بازی قدیمی را به آنها فروختید، از بازیکنان درآمد کسب کنید، حداقل باید به مردم چیزی بدهید که در مورد آن هیجان زده شوند.